members

Sunday 18 November 2012

Tembakan Doa buat Gaza!




Bismillahirrahmanirrahim

Allahummansur Ikhwaanina al Muslimiin, Wal Mujaahidiin Fi Falistiin, wa fi Ghaza, Wa fi Misr, wa fi Suriiya, wa fi Kulli Makaan, wa kulliz zamaan.

"Ya Allah, bantulah saudara2 kami yang beragama Islam dan para pejuang di Palestin, di Ghaza, d Mesir, dan di Syria, dan di seluruh tempat dan masa..."

Ameen...



Aku memang bukan orang yg baik. Tapi kalau nk tunggu baik baru nk berdoa, jenuh lah. Kalau kita sama-sama ikhlaskan hati, in shaa Allah, usaha yang baik itu pasti akan memberikan manfaat kpd semua orang.

Jadi kat sini, aku nak panjangkan doa yg telah dipanjangkan oleh sahabat tercomel aku, Kecikila Eyoe, untuk saudara2 kita di Gaza yg sedang diratah2 para penzalim tidak berhati manusia.


Aku mungkin belum cukup kuat untuk berjuang secara fizikal sepertimana anak2 Palestin yg jauh lebih muda namun hati mereka cukup kental untuk membela tanah Palestin dgn darah mereka sendiri, Subhanallah. Sungguh aku kagum dgn kekuatan hati mereka. 



Apalah daya aku, yg hanya mampu menyumbang doa dn dana yg tidak seberapa kpd anak2 Palestin ini. T.T Sob2.. MArilah kawan... jangan hanya berdiam dan merasa selesa dengan keamanan palsu dalam negara kita.




Benar, aku bukan orang baik. Tidak banyak yang aku tahu tentang mereka. Aku bukan 'sok tau', bukan jugak 'bajet bagus'. Tapi aku ingin menyumbangkan sedikit bantuan kpd mereka, dgn cara yang aku rasa paling lemah. Oleh itu, aku ingin mengajak sahabat-sahabat lain tidak kira Muslim atau bukan, marilah kita sama-sama berdoa agar kekejaman ini dapat dihentikan!! Bukan sahaja atas dasar agama, ttpi juga atas dasar perikemanusiaan.

tunkuaisha.blogspot.com

Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengasihani. Kalauu kita sama-sama tembak doa kita dgn setulus hati, in shaa Allah, Allah akan sampaikan doa itu tepat pada sasaran. Moga usaha kita yg tak seberapa ini dapat meringankan derita anak-anak Palestina.

warisacrime.org

1 comment:

  1. Alhamdulillah Affie.
    In Shaa Allah, Allah akan makbulkan doa kite semua..

    ReplyDelete