members

Monday 12 November 2012

MAen masak-masak lagi


Assalamualaikum! ^_^

Okeh~ dua hari ni, aku masak benda yang aku tak pernah try masak. Selama ni cuma jadi assistance je kat dapur. So, semalam mak aku suh aku masak. Masak lah ape pon. Ade ikan, ayam, ketam ngn sotong lam peti tu. Okeh, so aku pilih SOTONG(squid)~ bkn squidward taw! hehehe.



Agak memalukan pd usia aku nih xpernah siang sotong. ==’ Oke. Xpe..for everything, there should always be a first time. Jd nya, smalam ialah first time aku siang sotong. Bukan susah pon, cuma tak pernah nk cuba kn. Better la daripada dh kawin pun xpernah2 lagi siang sotong. Hahaha..Oke, aku mmg nk sedapkan hati sndiri je.

Sotong smlm aku decide tuk wat tumis dgn kunyit. Biasanya kalau tumis kunyit ni orang letak sayur kacang panjang kn. Tp aku takdak sayur tu kt dapur. Bogel je lah lauk sotong tu. Hehehe.. Alhamdulillah. Kali nih experiment menjadi. ^^

Adik aku mai dari ruang tamu, ‘Kak masak ape…sedap bau’. Heheheh..aku pun dgn rendah diri jawab, ‘Bau je sedap, rase tataw lg nih. Japgi try ar’

Yeyy!! JAdi dan Alhamdulillah, it is served with acceptable taste! ^0^ happy3!!

HArini pulak mak suruh masak ketam. Errr, pun first time menyiangnya. Aigo~ mmg x susah pon. Cuma tak pernah cuba. MAsak biasa2 je ketam nih. Tp isi ketam tu x manis la. Dh xfresh kot. Huhhu.



Nevermind. Atleast bertambah pengalaman aku main masak-masak! ^_^
Lepas nih nk cuba apa pulak ye? hehheh

Kepada adik-adik manis yg baca post nih, boleh dh la start main masak-masak yer? It's never too late to learn something. Remember, whatever you do in this world, there will always be a first time. Xda org yg lahir-lahir trus boleh berlari. Mesti ada belajar berdiri dulu, jalan pon xda balancing lagi, jatuh-jatuh lagi. Dari kecik sampai besar, proses pembelajaran takkan pernah putus. HAve a good day!! :)

2 comments: