members

Saturday 27 October 2012

Campak2... hancus.. =_=’


sumber: animewriter.wordpress.com
Assalamualaikum!! 

Oke.. Mcm kebanyakkan grown-up girls, aku pun teringin jugak nak belajar masak2 dan buat experiment kat dapur. Rather than just copy the original recipe, I made some ‘touch up’ with the hope it’ll work… well at least with acceptable taste. ^_^

So aku pun cuba lah buat daging masak merah dgn campuran ramuan asing. Hahaha! I’m not gonna tell what it is! Kalau mak mertua tau, reject terus! ^^p heheh. Mula2 masa masukkan bahan-bahan tumis yg biasa, bau dia… pergh! Hehe..boleh tahan jgk la. ^_^ Soon…very soon after I add up the special ingredient, bau dia jadi lain terus. Pelik se- dua- tiga-macam. I was like…’Ow2.. =_=’ abeh laa~’

And yaa~ smells weird and tastes weird. Haha! Seb baik aku tak gunakan lauk dalam portion yang besar utk experiment itu tadi. (^^p). Time mak kita masak, kita mesti kata mcm ni “Emm, sedapnya mak masak…masak ape ni mak?”. Mak pun jawab, “Sedap ke? Ala, mak masak campak-campak je”. Bila time aku, “Err, masak ape tuu Nadia Ichigo? Pelik je baunye”. Aku pun jawab, “Pelik ke mak? Tu la, sbb ikut masak campak2 jgk la ni..heheh. Opss~”

Hahaha~ Oke, sbagai grown-up girl, aku tak sepatutnya masak ‘campak-campak’ lagi kot. =_=’ Adeh.. Mak aku sebaya aku dah masak macam2 dh kot. Tapi tak tau la dah main ‘campak-campak’ ke belum. ^^p.

Anyway, I think it’s never too late to wish all the Muslims, Salam Eiduladha. (^_^) Raya kami tahun ni tak meriah sgt… Tak balik kampong, adik-bradik pun di perantauan. Sob3~

Sekian, Wassalam. 

1 comment: